Кондиціонер в автомобілі: корисний не лише влітку

Багато хто звик думати, що кондиціонер в автомобілі потрібен виключно для охолодження салону в літню спеку. Але насправді, він відіграє важливу роль у забезпеченні комфорту та безпеки водіння протягом усього року. Особливо корисним кондиціонер стає в сиру осінню та зимову погоду, коли він допомагає швидко висушити салон і запобігти запотіванню вікон.

Принцип роботи автомобільного кондиціонера

Хоча на перший погляд система кондиціонування може здаватися складною, принцип її роботи досить простий. Кондиціонер являє собою замкнуту систему, що складається з кількох компонентів, з’єднаних жорсткими та гнучкими шлангами. Система розділена на дві частини: високого та низького тиску.

У системі циркулює спеціальний холодоагент (зараз найчастіше використовуються R-134a або більш екологічний HFO-1234yf). За рахунок циклів стиснення та розширення холодоагенту відбувається зниження температури та осушення повітря, що циркулює в системі кондиціонування. Саме тому включення кондиціонера в холодну погоду дозволяє миттєво прибрати запотівання зі скла.

Компресор – серце системи кондиціонування

Ключовим елементом системи кондиціонування є компресор. Для його змащування в холодоагент додається спеціальна олива. Компресор зазвичай приводиться в дію додатковим ременем (окрім гібридних авто, де використовуються електричні компресори).

При включенні кондиціонера компресор починає нагнітати холодоагент під тиском, забезпечуючи циркуляцію холодоагенту в системі. Раніше використовувалися компресори з в’язкісною муфтою, які відключалися від приводу при виключенні кондиціонера. Зараз частіше застосовуються компресори з електронно-керованим клапаном тиску – вони постійно обертаються, але нагнітають холодоагент лише при включеному кондиціонері.

Чому кондиціонер треба включати і взимку

Оскільки олива для змащування компресора розчиняється в холодоагенті, тривала їзда з виключеним кондиціонером призводить до прискореного зносу компресора через нестачу змащування. Тому з точки зору довговічності системи краще завжди їздити з включеним кондиціонером, навіть взимку.

При цьому не варто боятися суттєвого зростання витрати пального. Завдяки постійному вдосконаленню конструкції компресорів та зростанню потужності двигунів, вплив роботи кондиціонера на витрату пального стає все менш помітним. За оцінками фахівців, при включеному кондиціонері витрата збільшується в середньому лише на 0,1 л/100 км.

Регулярне обслуговування – запорука надійної роботи

Щоб кондиціонер справно працював довгі роки, важливо не забувати про його регулярне обслуговування, бажано не рідше ніж раз на 2 роки. Окрім дозаправки холодоагенту, сервісне обслуговування зазвичай включає:

  • Перевірку тиску в системі
  • Діагностику елементів на наявність течі
  • Заміну оливи в компресорі (при необхідності)
  • Антибактеріальну обробку випарника

Якщо ж компресор все-таки вийшов з ладу, при його заміні слід обов’язково замінити і конденсер. Це пов’язано з тим, що продукти зносу компресора потрапляють в систему і забруднюють конденсер, що може швидко вивести з ладу новий компресор. Крім того, бажано обирати компресор від виробника, що постачає компоненти на конвеєр автовиробників – це гарантує високу якість та довговічність завдяки суворому контролю на всіх етапах виробництва.

Отже, регулярне використання кондиціонера та його своєчасне обслуговування – це не примха, а необхідність. Це дозволяє:

  • Швидко висушувати салон та усувати запотівання вікон в сиру погоду, підвищуючи комфорт і безпеку
  • Зберегти працездатність компресора та інших елементів системи на довгі роки
  • Уникнути дорогого ремонту при виході компресора з ладу через нестачу змащування

Тому не забувайте включати кондиціонер в будь-яку пору року – це корисна звичка, яка допоможе зберегти ваш автомобіль у відмінному стані.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *