Чим небезпечний стукіт гідрокомпенсаторів

Гідрокомпенсатори в двигуні потрібні для автоматичного регулювання зазорів клапанів. Несправні гідрокомпенсатори видають різкі стуки, які прослуховуються у верхній частині двигуна. Здебільшого ці елементи виходять з ладу через неправильно підібране мастило, забруднення масляних магістралей, зношування і заклинювання плунжерів.

Знос гідрокомпенсаторів загрожує падінням розгінної динаміки, збільшенням витрати палива, вібраціями двигуна. Якщо вчасно не розв’язати проблему, можливий знос усього клапанного механізму і, зокрема, розподільного вала, тому за перших же симптомів поломки ми рекомендуємо поставити автомобіль на діагностику.

Найпоширеніша несправність сучасних двигунів – це стукіт гідрокомпенсаторів. Причин безліч, у своїй більшості вони пов’язані з якістю масла. Що робити за цієї несправності і як з нею боротися розповість цей матеріал.

Що таке гідрокомпенсатор і як працює гідрокомпенсатор

Гідрокомпенсатор- простий пристрій для автоматичного регулювання зазору в приводі клапанів, що усуває необхідність розбирати двигун під час його технічного обслуговування. Гідрокомпенсатор, в просторіччі «гідрик» являє собою мініатюрний гідроциліндр, що змінює свою довжину під час нагнітання всередину моторного масла.

Обсяг оливи компенсує зазор між штоком клапана і кулачком розподільного вала. Масло в порожнину гідрокомпенсатора потрапляє через клапан з дуже невеликим отвором, а виходить назовні через природні зазори клапанної пари. Наскільки добре працює “гідрик” залежить від надходження оливи і від стану плунжерної пари, відсутності зносу або заклинювання.

Як зрозуміти, що стукає саме гідрокомпенсатор

Несправний гідрокомпенсатор видає різкий стукіт, скрекіт, з частотою вдвічі меншою за частоту обертів двигуна.

Несправним вважається гідрокомпенсатор, який стукає більше пари хвилин після запуску двигуна або стукає після повного прогріву двигуна. Стук прослуховується зверху двигуна і може бути нечутний із салону автомобіля.

Чому стукає гідрокомпенсатор

Причини стуку гідрокомпенсатора “на холодну” (за умови непрогрітого мотора):

  1. Занадто густе масло, на непрогрітому двигуні, погано заходить у порожнину гідрокомпенсатора. Потрібен час, щоб порожнина заповнилася маслом
  2. Забита забрудненнями масляна магістраль або клапан гідрокомпенсатора. Забруднення з’являються за низької якості або за затягнутих термінів заміни моторної оливи, а також можуть бути продуктами зносу деяких деталей двигуна.
  3. Знос або заклинювання плунжера гідрокомпенсатора. Буває від природного зносу або від потрапляння абразивних забруднень у моторну оливу.

Причини стуку гідрокомпенсатора “на гарячу” (на прогрітому моторі):

  1. Заклинювання плунжерної пари гідрокомпенсатора через природний знос або забруднення. Задирки на плунжері блокують його рух і гідрокомпенсатор повністю втрачає працездатність. Зазор не вибирається і гідрокомпенсатор стукає.
  2. Занадто мала в’язкість прогрітого масла, олива витікає через зазори плунжерної пари швидше, ніж подається насосом. Неякісне мастило або занадто рідке для цього двигуна мастило сильно розріджується під час прогрівання і легко витікає через технологічні зазори.

3. Підвищений рівень оливи в двигуні, спінювання оливи через перемішування колінчастим валом або через потрапляння води в двигун. Слід перевірити рівень оливи в двигуні, а також використовувати тільки високоякісні моторні оливи.

Найпростіший спосіб усунути стукіт гідрокомпенсаторів

Найпростіший і найдієвіший спосіб, що допомагає в більшості випадків, – додавання в оливу спеціальної присадки Liqui Moly Hydro-Stossel-Additiv. Присадка промиває масляні канали, видаляє забруднення і відновлює подачу масла в гідрокомпенсатори. Крім того, присадка трохи загущує масло, компенсуючи тим самим їхнє природне зношування. Присадка додається в прогріте моторне масло, повна дія настає після приблизно 500 км пробігу.

Як ще можна усунути стукіт гідрокомпенсаторів

  1. Заміна гідрокомпенсаторів Переваги: гарантований результат. Недоліки: дорого і довго). Потрібно враховувати, що на деякі іномарки спочатку потрібно замовити деталі, дочекатися, поки вони прийдуть, і записатися на ремонт у сервісі. На більшості двигунів, під час заміни гідрокомпенсаторів будуть потрібні додаткові витрати на одноразові деталі, наприклад, прокладки або герметик.
  2. Ретельне промивання масляної системи спеціальними промивками, наприклад: Liqui Moly Oil-Schlamm-Spulung. Переваги: порівняно недорого. Недоліки: результат не гарантується.

3. Можливо, в запущених випадках, буде потрібно заміна масляного насоса або очищення масляних магістралей двигуна з його частковим або повним розбиранням.

Що буде, якщо не усунути стукіт гідрокомпенсаторів

Якщо не займатися усуненням стуку гідрокомпенсаторів, то можна проїздити досить довго без особливих проблем, але з часом, двигун працюватиме голосніше, з вібраціями, впаде потужність і збільшиться витрата палива, а далі відбудеться знос усього клапанного механізму, зокрема розподільного вала двигуна. Його заміна – дуже дорогий захід.

Підсумок

Якщо стукіт гідрокомпенсаторів неодноразово виникає, то немає сенсу чекати погіршення ситуації. Добавка присадки Hydro-Stossel-Additiv вирішить проблему і запобіжить розвитку зносу на тривалий час. ​

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *