Коли балансувати колеса

Якщо колеса не збалансовані, це призводить до безлічі негативних наслідків. Дисбаланс коліс – одна з найпоширеніших недуг, від яких страждає наш автомобіль. Звідки беруться проблеми з балансуванням коліс? Які наслідки водіння з несправним балансуванням? Як балансування коліс впливає на знос автомобіля? Коли слід балансувати колеса, і як це впливає на безпеку?

Що таке балансування коліс?

Балансування коліс – це коригування розподілу ваги колеса. В ідеально збалансованого колеса вага має бути рівномірно розподілена навколо центру обертання (осі транспортного засобу). Суть балансування полягає в тому, щоб зрівняти вагу колеса в кожній точці, щоб не було биття під час обертання колеса.

Навіть найнезначніші дефекти колеса можуть призвести до того, що відцентрові сили перешкоджатимуть комфортному водінню. Висока швидкість обертання коліс багаторазово посилює дисбаланс ваги колеса, що призводить до сильного биття.

Оскільки колеса безпосередньо відповідають за безпеку, підтримання їх у належному стані має велике значення. Збалансовані колеса надають стійкості та передбачуваності, що відбивається на тягових характеристиках автомобіля.

Симптоми розбалансованих коліс

Найбільш поширеним симптомом незбалансованих коліс є підвищена вібрація рульового колеса. Ця вібрація відчувається на швидкості вище 100 км/год. Крім вібрації, тряска кузова і нерівномірний знос протектора також є симптомами розбалансованих коліс. Іншим поширеним симптомом неспіввісності коліс є крен автомобіля на поворотах і вереск шин під час поворотів (навіть на низьких швидкостях).

  • Вібрація рульового колеса вказує на те, що колеса на передній осі розбалансовані. Зазвичай вони з’являються між 100 і 120 км/год.
  • Якщо задня вісь розбалансована, це зазвичай проявляється у вигляді вібрації кузова і крену задньої частини автомобіля в поворотах.

Чому баланс коліс неправильний?

Дисбаланс коліс має кілька основних причин:

  • виробничі дефекти обода,
  • виробничі дефекти шин (нерівномірний розподіл ваги),
  • несправності підвіски,
  • пошкодження обода,
  • пошкодження шин.

Дефекти, присутні в ободі та шині, зазвичай є так званими “важкими плямами”. Це ділянки шини або обода, де накопичується найбільша кількість матеріалу, що призводить до відхилення маси від центру обертання. Будь-яке відхилення призведе до биття.

Дисбаланс ділиться на статичний і динамічний. Статичний дисбаланс – це коли маса відхиляється в одній точці (або в одному напрямку). Динамічний дисбаланс – це коли відхилення від центру відбувається як у шині, так і в ободі, при цьому відхилення не перекриваються.

Дефектами ходової частини, що сприяють дисбалансу коліс, зазвичай є биття гальмівних дисків, неправильне встановлення коліс на маточини, а також зношені амортизатори та гумові деталі підвіски. У цьому випадку балансування коліс має передувати заміні дефектних компонентів на нові. В іншому випадку балансування коліс не матиме жодного впливу на комфорт водіння.

Коли слід балансувати колеса?

Колеса слід балансувати щоразу, коли шини знімаються з обода. Це є обов’язковою умовою і має відбуватися завжди. Також незайвим буде перевірити і виправити балансування коліс під час сезонної зміни. Перехід з літніх коліс на зимові завжди повинен передувати перевірці балансування, оскільки в процесі старіння шини могли деформуватися, що призвело до биття колеса.

Також варто перевірити балансування коліс, якщо ви наїхали на бордюр або в’їхали у велику вибоїну. На перший погляд колесо може виглядати цілим, хоча в шині можуть бути внутрішні пошкодження. У цьому випадку варто оглянути шину і спробувати збалансувати колесо. Якщо таке колесо неможливо відбалансувати, це ознака того, що шина пошкоджена.

Також не завадить провести балансування коліс, якщо ви починаєте відчувати вібрації на рульовому колесі або кузові. У такій ситуації також варто перевірити правильність роботи системи підвіски.

Наслідки дисбалансу коліс

Їзда з неправильно збалансованими колесами може призвести до прискореного зносу деталей підвіски. Крім того, автомобіль не буде вас слухатися – машину заноситиме на дорозі, а їхати прямо буде неможливо. Звичайно, крім зносу автомобіля і відсутності комфорту водіння, дисбаланс коліс безпосередньо впливає на нашу безпеку. У коліс із “хлистом” зчеплення з дорогою менше, ніж у добре збалансованих коліс, що призводить до дуже великого гальмівного шляху.

Балансування коліс має проводитися регулярно, незалежно від того, чи йдеться про автомобіль, фургон або мотоцикл. Балансування коліс мотоцикла надзвичайно важливе, оскільки вони більшою мірою відповідають за безпеку водія.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *