Витік масла в сальнику колінчастого валу, що може бути причиною?

Ущільнення колінчастого валу є одним з найважливіших компонентів двигуна внутрішнього згоряння. Воно відповідає за запобігання витоку моторної оливи з двигуна та потраплянню сторонніх частинок і рідин всередину. Незважаючи на свою простоту, ущільнення колінчастого валу виконує надзвичайно важливу функцію, і його несправність може призвести до серйозних проблем з двигуном. У цій статті ми розглянемо основні причини виходу з ладу ущільнення колінчастого валу та способи запобігання цьому.

Екстремальні температури та знос є двома ключовими факторами, але є й інші обставини, які можуть призвести до виходу з ладу цього компонента.

Ущільнення колінчастого валу є основним компонентом для правильної роботи двигуна, тому дуже важливо контролювати його під час кожного профілактичного обслуговування, а також забезпечити, щоб мастило всередині двигуна відповідало рекомендованому. У своємі блозі, призначеному для професіоналів автомайстерень, бренд “Хенкель” пояснює функції та важливість ущільнення колінчастого валу, а також можливі причини втрати оливи.

Ущільнення колінчастого вала – це деталь, яка функціонує як механічне ущільнення для запобігання небажаному обміну рідинами, газами тощо між внутрішньою та зовнішньою частинами колінчастого вала. Його дві основні функції:

  • Запобігання витоку мастила назовні, що може призвести до заклинювання рухомого елемента колінчастого вала і, як наслідок, до виходу з ладу механізму.
  • Щоб запобігти потраплянню в двигун шкідливих частинок або зовнішніх рідин, які можуть забруднити мастило або викликати збій в системі.

Хоча вони зазвичай виготовляються з синтетичного каучуку, існують варіанти, які включають, наприклад, сталеве кільце з внутрішньої сторони, яке діє як жорстка шайба, а вулканізована гумова прокладка, що оточує його, забезпечує ущільнення і полегшує збірку деталі без пошкодження посадкового місця.

Встановлення вимагає певної обережності, оскільки неправильне встановлення або пошкодження самої деталі може стати причиною передчасного витоку, наприклад, витоку мастила через ущільнення колінчастого валу. Для правильного встановлення доступні спеціальні інструменти, які допоможуть уникнути пошкодження самого компонента, а також посадочних і сполучених поверхонь.

Причини витоку оливи

Ущільнення колінчастого валу є швидкозношуваним компонентом, тому з плином часу відбувається природне старіння гуми і поява тріщин, які призводять до втрати герметичності і можуть стати причиною витоку оливи.

Ще одним неконтрольованим фактором, який важко параметризувати, є екстремальні температури. Ці компоненти розроблені так, щоб оптимально функціонувати і зберігати свої властивості в певному температурному діапазоні. Таким чином, температура нижче мінімальної може викликати тріщини в гумі і зробити її крихкою, в той час як перевищення максимальної рекомендованої температури може призвести до надмірного розширення компонента і деградації гуми.

З іншого боку, LOCTITE вказує на те, що на термін служби цієї деталі іноді впливають інші фактори, окрім тих, що описані вище. Йдеться про такі обставини, як

  • Швидкі повороти: регулярні повороти на високій швидкості можуть призвести до передчасного зносу ущільнювача.
  • Недостатнє змащення: нестача мастила всередині двигуна може призвести до висихання гуми і утворення на ній тріщин, що може призвести до витоку мастила.
  • Неточне розташування або надмірний тиск на ущільнення: обидва ці фактори зазвичай пов’язані з неправильно встановленим ущільненням або недостатнім розміром компонента. Можливо, що, хоча діаметри відповідають специфікації, ширина ущільнення є неправильною, через що не досягається бажана герметичність.
  • Неправильний монтаж: заздалегідь очистіть ділянку, дотримуйтесь етапів монтажу та вимог, передбачених виробником, переконайтеся, що поверхні колінчастого валу не мають пошкоджень, дотримуйтесь часу для повторного регулювання ущільнення після монтажу… Це обов’язкові поради для професіоналів з ремонту, і недотримання будь-якої з них може призвести до передчасного виходу компонента з ладу.
  • Вплив інших хімічних компонентів: охолоджувальні рідини, миючі рідини, масла, сіль та інші подібні хімічні компоненти, які контактують з ущільненням, через погане виконання робіт в майстерні або відсутність герметизації, можуть погіршити стан синтетичного каучуку і скоротити термін служби компонента.

Висновок

Підсумовуючи, можна сказати, що ущільнення колінчастого валу є критично важливим компонентом двигуна, який забезпечує його правильну роботу та довговічність. Незважаючи на свою відносну простоту, цей компонент піддається впливу різноманітних факторів, таких як екстремальні температури, знос, неправильний монтаж, недостатнє змащення та вплив хімічних речовин. Усі ці фактори можуть призвести до передчасного виходу з ладу ущільнення та витоку моторної оливи.

Тому для забезпечення надійної роботи двигуна важливо регулярно перевіряти стан ущільнення колінчастого валу під час планового технічного обслуговування. Крім того, слід використовувати рекомендовані виробником моторні оливи та дотримуватися правильної процедури монтажу ущільнення. Звертаючи увагу на ці фактори та вживаючи необхідних запобіжних заходів, власники автомобілів та фахівці з ремонту можуть значно продовжити термін служби ущільнення колінчастого валу та запобігти серйозним проблемам з двигуном.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *