Кожен автомобіль повинен зберігати напрямок руху на прямій дорозі без втручання водія. Якщо ви відпустите кермо, автомобіль має їхати прямо. Однак якщо автомобіль мимовільно тягне в один бік, це ознака зносу підвіски. Чи можуть колеса бути джерелом проблеми? Як з’ясувати, яка частина системи підвіски відповідає за тягу?
Причини витягування автомобіля
У багатьох нових автомобілів виникають проблеми зі стійкістю на трасі – дуже часто це пов’язано з їздою дорогами з поганим покриттям, що може призвести до поломки деталей підвіски. Короткочасний наїзд на велику вибоїну найчастіше призводить до сходження коліс або зміни геометрії підвіски.
Пошкоджені диски та шини
Пошкоджені шини і диски також можуть бути причиною бокового зносу. Сильно зношені обода створюватимуть биття через порушення положення центру мас. Якщо обода сильно зношені, це вплине не тільки на шину, а й на гумові компоненти підвіски. Зламаний обід може призвести до передчасного зносу шини, а також підшипників.
Зношені шини також здатні створювати биття – нерівна поверхня протектора посилюватиме вібрації, які згодом призведуть до пошкодження втулок і підшипників важелів управління. Шина також може мати зрізаний протектор з одного боку, що призведе до зниження зчеплення з дорогою на додаток до тяги. Пошкодження колеса також включає внутрішні ушкодження в шині, які не видно на перший погляд. Порваний корд у протекторі зробить колесо незбалансованим.
Гальмівна система і тяга автомобіля
Якщо рушання автомобіля з місця відбувається повільно і помітно тільки при тривалій їзді, причиною проблеми також може бути гальмівна система. Погано вирівняні гальма зношуватимуться з одного боку, що призведе до нерівномірного зношування гальмівних колодок, унаслідок чого автомобіль тягнутиме в тому напрямку, в якому колесо має більший опір коченню. Гальмівні диски також можуть стати причиною проблем – криві диски створюватимуть биття, що в довгостроковій перспективі призведе до пошкодження демпферних елементів у підвісці. Симптомом заблокованих гальм дуже часто є сильне нагрівання обода – заблоковані гальма можуть навіть розжаритися до червоного кольору!
Вирівнювання кузова?
Так! Автомобіль після аварії, в якій була порушена геометрія кузова, також може самостійно тягнути в одну зі сторін. Достатньо лише трохи змінити положення чашок стійок McPherson, щоб підвіска втратила свою геометрію.
У цьому випадку практично неможливо налаштувати геометрію відповідно до сервісної книжки – встановлення “правильної” порушення геометрії завжди призведе до ненадійної їзди. У такому разі варто спочатку провести професійний кузовний ремонт і тільки потім регулювати геометрію підвіски.
Перевірка причини бокового витягування
Щоб з’ясувати, яка частина системи підвіски відповідає за тягу, необхідно перевірити:
- підвіска (більшість джерел проблеми),
- колеса та обода,
- гальмівна система.
Найбільш поширеними причинами бокового витягування є:
- зношені деталі підвіски (тяги стабілізатора, втулки важелів управління, шарнір важеля управління),
- нерівні колеса (биття колеса, зношений протектор, пошкодження шини),
- зношені гальмівні колодки або гальмівні диски.
Автомобіль тягне, незважаючи на хороше регулювання
Якщо автомобіль тягне, незважаючи на вирівнювання, необхідно перевірити колеса. Щоб знайти причину, спочатку поміняйте місцями шини на передній осі. Якщо напрямок тяги змінюється, слід замінити передню шину на задню. Якщо тяга припиняється, це ознака того, що винуватцем є задня шина.
Якщо напрямок тяги не змінюється, це ознака того, що проблема криється в задніх шинах. Заміна положення шин на задній осі має призвести до зміни напрямку тяги – якщо напрямок тяги не змінюється, проблема в підвісці. Шини, переключені на задні, слід потім переключити на передні – збільшення тяги означає, що винуватцем є замінена шина, в той час як незмінний стан буде свідчити про те, що винна незмінна шина, залишена на задній осі автомобіля
Загалом, бічний рух автомобіля може бути спричинений низкою факторів. Якщо проблему легко виявити, її слід усунути якомога швидше. Якщо цього не зробити, ситуація може погіршитися і призвести до більш серйозних несправностей. Ось чому корисно регулярно перевіряти свій автомобіль і його технічний стан.