Для багатьох водіїв одним із найважливіших критеріїв вибору автомобіля з нульовим рівнем викидів є запас ходу. Електричний Opel Astra Sports Tourer, який я тестував, звісно, не є абсолютним чемпіоном у цьому відношенні, але на витрату електроенергії тут точно не можна поскаржитися. У цьому плані німецький універсал мене дуже приємно здивував.
Я вже познайомився з останнім поколінням Opel Astra. У 2023 році я перевірив, як поводиться червоний плагін-гібридний хетчбек. Тепер до моїх рук потрапили ключі від синьої Astra з кузовом “універсал” і повністю беземісійним приводом.
Astra все ще доволі рідко зустрічається на польських дорогах. Звісно, набагато рідше, ніж технологічно близький Peugeot 308. Французький брат від Stellantis Group має, на мій погляд, більш ефектний вигляд, але і до Opel у плані стайлінгу у мене немає жодних претензій. Особливо в тій комплектації, яку мені довелося протестувати.
Електричну Astra Sports Tourer можна замовити всього за одна версія оснащення. Наразі в конфігураторі на офіційному сайті виробника представлений тільки варіант Astra GS Electric. У покупця також немає вибору, коли йдеться про привід, оскільки доступний тільки один варіант. Прайс-лист на електричний універсал Astra починається з брутто 202 500 злотих.
Що пропонує електрична Astra в стандартній комплектації?
Оскільки пропонується тільки одна версія, список опцій, що входять в стандартну комплектацію, досить великий. Насамперед, ми пропонуємо сидіння AGR з регулюванням у 8 напрямках, підігрів передніх сидінь, світлодіодне освітлення, тоноване скло або стайлінг-пакет GS Black. Також є двозонний клімат-контроль, підсвічування за настроєм, мультимедійна система з 10-дюймовим сенсорним екраном і 18-дюймові колеса.
Той автомобіль, який я тестував, був пофарбований у синій колір, за який потрібно було доплатити 3 500 злотих, а оббивка з алькантари та штучної шкіри коштувала 3 300 злотих. Список додаткових опцій, доступних при покупці, розширює функціональність автомобіля. Ви можете додати панорамне вікно в даху, пакет Tech GS з адаптивними піксельними фарами IntelliLux LED або навігаційну систему в комплекті з Head-Up Display.
Крім того, Opel пропонує можливість персоналізувати зовнішній вигляд, наприклад, додавши дзеркальні ковпаки різних кольорів або алюмінієві накладки на педалі. Також є можливість встановлення фаркопа, але з позначкою, що він він підходить тільки для установки багажника, наприклад, велосипедного багажника.
Салон Astra Sports Tourer дійсно просторий, і жоден пасажир не поскаржиться на брак місця. Сидіння дуже зручні і не викликають проблем під час тривалих поїздок. Якість матеріалів у салоні хороша, хоча не бракує жорстких на дотик пластиків. Стайлінг доволі цікавий, а салон доповнюють смуги освітлення настрою, розташовані всередині.
Багажне відділення, як і у гібрида plug-in, має об’єм 516 літрів. Це на 81 літр менше, ніж у Astra Sports Tourer з двигуном внутрішнього згоряння. Склавши спинки заднього сидіння, ви отримуєте 1553 літри, щоб ви могли з легкістю перевозити дійсно великі предмети.
Astra без шкідливих викидів доступна тільки з однією версією силового агрегату. На передній осі встановлено електромотор, що генерує 156 кінських сил і 270 Ньютон-метрів. Згідно з даними, наданими виробником, автомобіль розганяється від 0 до 100 км/год за 9,2 секунди, а його максимальна швидкість 170 км/год.
Потужність розвивається досить м’яко, і ви не відчуваєте “поштовху в спину”, характерного для більшості електромобілів. Однак це не спортивний автомобіль, і ніхто не повинен очікувати цього від нього. І це незважаючи на слово “Спорт” у назві.
На борту встановлено 102-осередковий акумулятор із корисною ємністю Чистий 51 кВтг. Згідно зі стандартами WLTP, передбачається, що на одній зарядці в комбінованому циклі ми зможемо проїхати від 381 до 429 кілометрів. Максимальна потужність, яку приймає Astra, становить 100 кВт, тож в ідеальних умовах ви можете залишити вилку в розетці не більше ніж на 30 хвилин. Особисто я заряджав Astra на максимальній потужності багато разів і не проводив занадто багато часу на станціях.
І тут ми підійшли до питання, яке здивувало мене найбільше – витрата енергії витрата енергії. Щойно я отримав автомобіль, я вирушив у подорож завдовжки понад 300 кілометрів автомагістралями та автобанами. При середній швидкості 120 км/год Opel задовольняє вимогам 17.7 кВтг/100 км, що відповідає запасу ходу в 285 км.
Водіння автострадою, тобто При середній швидкості 140 км/год витрата збільшується до 21.5 кВтг/100 км. Таким чином, запас ходу на одній зарядці скоротився приблизно до 235 кілометрів. Через відносно невелику батарею відстань може бути не вражаючою, але показники витрати дійсно хороші.
Найбільший сюрприз, який я відчув під час їзди містом. Спочатку мені здавалося, що я їду на бензиновому автомобілі, і бортовий комп’ютер показував результати в літрах на 100 кілометрів. Проїхавши понад 30 кілометрів у перевантаженому Гданську, я помітив на дисплеї значення 9.6 кВтг/100 км.
І я їхав не максимально економічно, а просто “нормально”. Якби я доклав зусиль, то, ймовірно, зміг би домогтися ще більш низької витрати палива, ніж зараз. Цей автомобіль уже дає змогу проїхати понад 500 кілометрів у місті на одній зарядці.
Чи є електричний Opel Astra найкращим вибором?
У Opel доволі широкий вибір версій силових агрегатів, хоча, як і у випадку з Peugeot, кілька позицій все ж відсутні. Прайс-лист на версію Sports Tourer, або estate, починається від 116 950 злотих брутто. За такі гроші ви отримуєте базовий варіант Edition з турбованим 110-сильним двигуном 1.2 і з механічною коробкою передач.
Дизель також доступний, хоча, на мій погляд, він занадто слабкий. В 1.П’ятилітровий двигун видає всього 130 к.с.с., та мені здається, що агрегат потужністю 150 або 180 к.с.с. був би хітом. За дизельний автомобіль ви заплатите щонайменше £139 450 брутто і отримаєте 8-ступінчастий автомат у стандартній комплектації.
Електричний Opel Astra Sports Tourer коштує мінімум 202 500 злотих брутто. За £187 500 брутто ви можете купити 180-сильний гібрид, що підключається, з тим самим обладнанням, тож у вас залишиться трохи грошей, щоб додати кілька опцій. Мені здається, що Astra PHEV буде більш цікавим варіантом, Хоча варто мати на увазі, що дизельні варіанти навіть більш практичні, оскільки у них більш місткий багажник.
Бензинова Astra потужністю 130 к.с.с. з 8-ступінчастим автоматом обійдеться вам у 131 450 фунтів стерлінгів брутто за версію Edition. За варіант GS ви заплатите 146 450 злотих брутто. Таким чином, відмовившись від гібридної системи, ви заощадите понад 40 000 фунтів стерлінгів і зможете витратити їх на більш ніж 6 000 літрів палива. Ця сума дозволить вам подолати відстань близько 100 000 км при середній витраті 6 літрів на 100 кілометрів.