Надмірний шум, чутний під час руху, це сигнал, який не варто недооцінювати. Будь-який неприродний звук, який ви чуєте під час поїздки в автомобілі, завжди є ознакою того, що з вашим транспортним засобом щось не так. Завжди варто перевірити, звідки виходить тривожний звук. Це не завжди механічна несправність, оскільки іноді зношені, вкриті тріщинами шини можуть бути причиною незвичайних звуків і поведінки автомобіля.
Що таке зубчастість шин?
Прорізування шин – це явище, за якого протектор шини зношується під час руху. Вона виникає через тертя між шиною та дорожнім покриттям. Це тертя відбувається нерівномірно, тому блоки протектора зношуються в різних місцях. Цей знос найінтенсивніший на ведучій осі і найчастіше проявляється у вібраціях під час руху як по прямій, так і на поворотах.
Серрейтор шини також можна побачити неозброєним оком. Внаслідок щербин протекторні блоки труться один об одного так, що в профіль нагадують пиляльний диск.
Причини виникнення зазубрин на шинах
Найпоширенішими причинами зазубрин на шинах є:
- тип компаунда – жорсткі шини мають більшу схильність до шуму і щербин,
- тип протектора – щербини набагато частіше зустрічаються в шинах, що мають великі зазори між блоками протектора,
- рівень тиску в шинах – перекачування є однією з найпоширеніших причин утворення кругляків,
- стан підвіски – зношена підвіска з поламаними гумовими деталями не гасить вібрації, які передаються від шин до кузова. Таким чином, вібрації шин стають набагато помітнішими,
- стан дорожнього покриття – часта їзда дорогами поганої якості збільшує знос блоків протектора,
- стиль водіння водія – часті агресивні розгони і гальмування посилять прорізування зубів, а швидкі повороти зітруть сліди прорізування.
Як запобігти зносу шин?
Щоб уникнути передчасного зносу шин, слід регулярно перевіряти та регулювати тиск у шинах, а також перевіряти геометрію та стан підвіски. Якщо наш стиль водіння досить агресивний, нам все одно слід заспокоїтися. Агресивне водіння завжди прискорює знос шин.
Крім того, для мінімізації зносу шин можна використовувати ротацію шин, яка при регулярному виконанні може вирівняти знос блоків протектора.
Методи обертання шин
Залежно від типу протектора шин і трансмісії, використовуваної на автомобілі, існують різні методи обертання шин.
- Спрямовані шини – поміняйте шини на тій стороні, де знаходиться автомобіль. Поміняйте місцями праву і ліву шини.
- Асиметричні шини – встановіть задні шини на передню вісь. Встановіть шини з передньої осі на задню вісь і поміняйте їх місцями – праву передню на ліву задню, а ліву передню на праву задню.
- Симетричні шини – надіти шини з передньої осі на задню вісь і надіти шини з задньої осі на передню вісь у зворотному порядку. (Ліва задня частина до правої передньої і навпаки)
- Шини на автомобілях з постійним приводом 4×4 – шини слід міняти після кросу – ліві передні на праві задні, а праві передні на ліві задні. Якщо шини мають спрямований протектор, для правильної заміни необхідно зняти їх з ободів.
- Шини на фіксованих автомобілях 4×4 з різними розмірами – шини можна міняти місцями тільки на відповідній осі.
Чи можна відремонтувати спущену шину?
Якщо на шинах з’явилися відколи, їх можна відновити за допомогою вулканізатора. Це операція, спрямована на механічне вирівнювання нерівностей, що виникли в протекторі. Машина здатна зрізати верхній шар шини і вирівняти протектор. Однак це не є постійним рішенням, оскільки рано чи пізно шини знову розколються. Тому ремонт таких пошкоджених шин нерентабельний.
Набагато кращим рішенням буде змінити стиль водіння і поліпшити геометрію підвіски. Ремонт і заміна пошкоджених компонентів або, в крайньому разі, заміна шин на нові – єдиний надійний спосіб позбутися проблеми зубчатості шин.