Зима – складний час як для людей, так і для автомобілів. Великі перепади температури, сльота, сніг і дорожня сіль суттєво впливають на налаштування підвіски. Геометрія підвіски часто стає нестійкою через їзду нерівностями, вибоїнами, снігом, а також періодичні зупинки на бордюрах. Чому регулювання після зими таке важливе для вашого автомобіля, і чому навесні корисно провести тест на регулювання підвіски?
Як зима впливає на підвіску?
Зима – дуже складний час для автомобілів і водіїв. Приховані вибоїни на дорозі, заповнені м’яким снігом або водою, лід, висока вологість і низькі температури. Додайте до цього суміш зі сльоти, піску та дорожньої солі. У результаті створюються умови, здатні пошкодити навіть найміцніші автомобілі.
Волога і сіль, що осідають на підвісці автомобіля, чинять руйнівну дію на металеві деталі, викликаючи корозію, а також на гумові деталі, викликаючи прискорене старіння гуми. Випаровування гумових компонентів – це перший крок до пошкодження деталей підвіски. Усі гумові фланці, що фіксують шарніри, взимку піддаються дуже швидкому зносу. Їхній знос зазвичай пов’язаний з появою люфту в підвісці, який рано чи пізно порушує геометрію підвіски.
Скільки б не коштував наш автомобіль, водіння машини з неправильною геометрією підвіски стомлююче – постійні коригування і плавання автомобіля на дорозі змушують водія більше зосередитися на утриманні траси. Крім того, погане сходження коліс і занос коліс призводить до підвищеного згоряння палива.
Весняна заміна шин і центрування
Сезонна заміна шин зазвичай є приводом для перевірки сходження або геометрії підвіски. Це особливо важливо після переходу на літні колеса. Неправильне центрування може прискорити знос шин, що означає, що шини не прослужать стандартні п’ять років. Правильна геометрія підвіски має хороший економічний сенс; правильне сходження коліс означає менший знос протектора і менш часту заміну шин.
Після зимового періоду непогано б відрегулювати центрування, хоча б тому, що літні шини можуть мати інший профіль протектора, аніж зимові – деформація шин через неправильне зберігання є доволі поширеним явищем, яким нехтують автомобілісти. Неправильна геометрія і деформовані шини – це дуже небезпечна суміш. Так ми запитуємо себе про вихід з ладу амортизаторів або раптову втрату зчеплення з дорогою в тому місці, де ми цього ніколи не очікували.
Що таке геометрія підвіски?
Геометрія підвіски – це вивчення певних кутів, присутніх у підвісці. Більшість сучасних автомобілів мають нескладні підвіски, тому замість геометрії ми говоримо про регулювання розвалу-сходження. Ті автомобілі, які вимагають вирівнювання, вимагають вимірювання таких величин, як розвал-сходження.
Регулювання коліс
Ці значення визначають вирівнювання коліс відносно одне одного, дорожнього покриття та осі автомобіля. Неправильне регулювання будь-якого з цих параметрів призведе до того, що автомобіль буде тягнути в один бік. Основною метою регулювання підвіски є досягнення найбільш рівномірного контакту шин з дорогою, постійного незалежно від дорожніх умов.
Що важливо знати про вирівнювання і геометрію?
Регулювання підвіски і розвал-сходження коліс завжди повинні виконуватися в професійній майстерні. Варто зазначити, що якщо вирівнювання не вдається відрегулювати – що іноді трапляється – це ознака того, що підвіска пошкоджена. У цьому випадку необхідно спочатку визначити місце пошкодження, а потім усунути його.
Тільки після усунення дефектів слід приступати до перевірки геометрії підвіски. Геометрію підвіски також часто неможливо перевірити, якщо на автомобілі встановлено колісні диски з розмірами, не передбаченими виробником автомобіля. Тому тюнінговані автомобілі вимагають індивідуального підходу. Проте, завжди корисно пройти тест на геометрію – навіть якщо наш автомобіль не має ознак несправної геометрії.
Якщо під час перевірки діагност виявить пошкодження підвіски, своєчасна заміна може заощадити вам більше грошей.